Luo haluamasi tyyli:

Kaikkiin konteksteihin sopiva ilme

Kun pienyritykselle luodaan brändiä, avainsana on yhdenmukaisuus. Logon, värien ja viestin on oltava yhdenmukaisia, oli kyse sitten postikorttien painattamisesta tai sivun lisäämisestä verkko-osoitteeseen. Yhdenmukaisuus vahvistaa brändi-identiteettiä ja luo yritykselle tunnistettavan ilmeen. Oletko valmis luomaan brändille tyylin ja ilmeen, joka toimii (lähes) joka kontekstissa? Tässä on muutama asia, jotka brändiä luotaessa – tai päivitettäessä – on muistettava.

Aloita monikäyttöisellä logolla

Tarvitset huomiota kiinnittävän, tunnistettavan logon, jos haluat rakentaa asiakkaiden mieleen jäävän brändin. Logoa suunnitellessasi sinun on huomioitava kaikki kontekstit, joissa sitä käytetään: varmista, että logo toimii kaikkialla. RUUSU & TULPPAANI käyttää varsin konstailematonta logoa, joka näyttää hyvältä kaikissa markkinointimateriaaleissa: elegantti, yksinkertainen teksti (joka sisältää yrityskuvauksen) on sijoitettu tyylitellyn kukkakimppukuvan alle. Logon fontit, Trajan Pro ja Prosto, ovat sekoitus serif- ja sans serif -kirjasintyyppejä. Tämä luo erottuvan, hienovaraista kontrastia käyttävän ilmeen, joka näyttää klassisen tyylikkäältä ja hieman leikilliseltä. Logo on sijoitettu kontrastin luovaan taustaneliöön. Näin se piirtyy esiin käyntikorteista ja postikorteista mutta on myös visuaalisesti tarpeeksi vaikuttava, jotta sitä voi käyttää sellaisenaan tarroissa tai verkkosivun otsikossa.

Jos tarvitset uuden logon yrityksellesi tai haluat päivittää nykyistä, 99designs by Vistaprintin asiantuntijat voivat auttaa.

Suunnittele joustava väripaletti

RUUSU & TULPPAANI -brändin väripaletissa on pinkin ja violetin sävyjä, jotka luovat romanttisen ja eteerisen ilmeen. Strategisesti sijoitellut kerman ja mustan vivahteet luovat katseen vangitsevaa kontrastia. Viiden päävärin käyttö mahdollistaa eri väriyhdistelmillä leikittelyn. Näin kaikille brändätyille materiaaleille voi antaa yksilöllisen ilmeen brändin yleistä tyyliä horjuttamatta. Tästä näet, miten RUUSU & TULPPAANI voi vaihdella logotekstissä käyttämiään värejä taustavärin perusteella: kermanvärinen sopii tummanviolettia vasten, tummanvioletti vaaleanviolettia vasten jne.

RUUSU & TULPPAANI käyttää tuotteidensa (eli kukkakimppujen) valokuvia omien verkkosivujen, käyntikorttien, postikorttien ja flyerien taustakuvina. Voit kokeilla samaa. Varmista vain, että tuotekuvan värit sopivat yhteen brändisi väripaletin kanssa.

Hyödynnä brändi-identiteettiäsi

Asiakkaiden pitää voida tunnistaa brändisi, kun he haluavat olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. Yhdenmukainen suunnittelu voi auttaa asiakkaita yhdistämään online- ja offline-identiteettisi toisiinsa. Painetut materiaalit, kuten käyntikortit, postikortit ja tarrat, voivat auttaa asiakkaita (ja kukkakimppujen vastaanottajia!) muistamaan brändisi. Verkossa sinun kannattaa vahvistaa brändisi värejä hyödyntämällä omia tuotekuvia tai arkistokuvia, joita voi ostaa valokuvia myyvistä kuvapankeista. Tässä esimerkissä RUUSU & TULPPAANI on sisällyttänyt kotisivun otsikkokuvaan lähikuvan violetista kukkakimpusta. Edempänä sivulla on kuvia tuotteista, jotka täydentävät brändin värejä.

Suunnittele sivustosi logon ympärille: ota siitä mallia yksittäisten sivujen värien, fonttien ja suunnitteluelementtien valintaan.

Valmis tyyli

Tässä on esitelty eri tuotteet, joita RUUSU & TULPPAANI hyödyntää yhdenmukaisen brändi-identiteetin rakentamiseen (sekä verkossa että painotuotteissa). Tämä antaa brändille uskottavan ilmeen kaikilla markkinointikanavilla.

  1. Käyntikortit. RUUSU & TULPPAANI käyttää pyöristetyillä kulmilla varustettuja käyntikortteja, joten korttien muoto erottuu edukseen.
  2. Flyerit. RUUSU & TULPPAANI -flyereissä on enemmän tilaa kuvia ja tekstiä varten, joten kuvaelementtejä on hyödynnetty laajemmin kukkalogon esiin tuomiseksi.
  3. Postikortit. RUUSU & TULPPAANI käyttää painettuihin postikortteihin upean väristä arkistovalokuvaa, mikä tekee korteista huomiota herättäviä.
  4. Tarrat ja etiketit. RUUSU & TULPPAANI käyttää sekä ovaalinmuotoisia että pyöreitä tarroja: pyöreitä tarroja kiinnitetään kimppujen paperikääreisiin ja suuremmilla tarroilla brändätään asiakkaiden kotiin päätyvät maljakot.
  5. Verkkosivusto. Ruusu & Tulppaani myy monivärisiä kukka-asetelmia, mutta heidän kotisivullaan (verkkosivuston ensimmäinen sivu) näkyvät korostavat heidän värivalikoimaansa ja lisäävät tuotemerkin uskottavuutta.

Jos pienyritykselläsi ei ole vielä kotisivuja, autamme sinua viemään yrityksesi verkkoon. Suunnittele sivusi kotisivukoneellamme tai anna työ suunnitteluammattilaisen hoidettavaksi.

Tutustu suunnittelijaan

99designs by Vistaprint -verkoston LRNNKL suunnitteli RUUSU & TULPPAANI -logon saatuaan inspiraation yrityksen nimestä. ”Mielenkiintoni keskittyi etenkin nimeen. RUUSU & TULPPAANI on helppo mutta mieleenpainuva nimi, joka luo vahvan ensivaikutelman.” LRNNKL loi nimeen sopivan yksinkertaisen kimpun, josta heijastuu suunnittelijan rakkaus käsinpiirrettyyn vintage-tyyliin.

LRNNKL on erikoistunut logojen suunnitteluun. Tutustu hänen portfolioonsa, jos haluat suunnitella hänen kanssaan sopivan ilmeen pienyrityksellesi.

Related articles

luo haluamasi tyyli: Tasokkaat tuotepakkaukset

Voit pienellä vaivalla luoda tasokkaan, räätälöidyn tuotepakkauksen, joka on samalla persoonallinen.

Read more

Luo haluamasi tyyli Näy paikallisesti

Mainosta brändiäsi tien päälle suunnitelluilla markkinointimateriaaleilla.

Read more

Siirry ostoksille