Pitäisikö sinun uudistaa yrityksesi brändiä vuonna 2021?

Vuosi 2020 on osoittanut meille, että maailma ja pienyritykset ovat jatkuvassa muutostilassa.

Kuluneen vuoden aikana näimme, että monet pienyritykset sopeutuivat nopeasti aina käsinpuhdistusaineita valmistavista panimoista verkossa opettaviin musiikinopettajiin ja lähimaksut hyväksyviin vähittäiskauppiaisiin. Näimme uusia yrityksiä kotitekoisista maskinvalmistajista vain noutopalveluja tarjoaviin ruokapaikkoihin.

Jos perustit yrityksen tänä vuonna, voit käyttää brändäystä muuttaaksesi sen kestäväksi. Ja jos yrityksesi on muuttunut sen perustamisen jälkeen, voit päivittää brändiäsi näyttääksesi asiakkaillesi sopeutumiskykysi, sitkeytesi ja uudet tuotteesi. Jos tuotteesi ja palvelusi ovat kokeneet täydellisen muutoksen, voi olla aika uudistaa brändisi kokonaan. Mutta jos haluat vain päivittää brändisi ulkoasua, pieni muokkaus voi olla riittävä ratkaisu.

Uusi vuosi on loistava tilaisuus päivittää brändiäsi. Tutki seuraavaa kuutta syytä brändin uudistamiseksi tai päivittämiseksi ja käytä sitten sivun alareunassa olevaa päätöksentekopuuta arvioidaksesi yritystäsi ja päättääksesi seuraavasta askeleestasi.

Parhaat kuusi syytä uudistaa tai päivittää brändiäsi:

  1. Tuotteesi ovat muuttuneet.
  2. Haluat yrityksesi olevan ympäristöystävällinen.
  3. Logosi tuntuu vanhentuneelta.
  4. Brändäyksesi ei erotu joukosta.
  5. Sinulla on vaikeuksia saada uusia asiakkaita.
  6. Toimit eri alueilla kuin ennen.

1. Tuotteesi ovat muuttuneet.

Kuvittelepa seuraavaa: aloitit pitopalvelutoimijana, mutta olet laajentanut toimintaasi viikottaisiin aterianoutoihin ja -kotiinkuljetuksiin. Ehkä perustit yrityksesi myydäksesi vaatteita ja asusteita, ja nyt olet laajentanut tarjontaasi muodikkaisiin maskeihin. Tai ehkä yrityksesi oli alun perin kausiperusteinen, mutta nyt se toimii ympäri vuoden. Jos nykyinen brändäyksesi tuntuu liian ahtaalta, saattaa olla aika päivittää logosi vastaamaan uusia tuotteitasi.

2. Haluat yrityksesi olevan ympäristöystävällinen.

Olemme nähneet monia luovia, uusia yritystoimia viimeisen yhdeksän kuukauden aikana. Jos olet keksinyt onnistuneen, ajankohtaisen liikeidean, miten voit muuttaa sen ajankohtaiseksi pysyvästi? Käytä brändäystäsi luodaksesi pienyrityksellesi kestävän imagon.

Ehkä käytit ompelutaitoasi aloittaaksesi maskiyrityksen ja haluat jatkaa kekseliästä, uutta sivubisnestäsi. Toivottavasti emme kuitenkaan käytä maskeja ikuisesti. Mitä muuta voit valmistaa ja myydä, ja miten brändisi voi kuvastaa sitä? Muuttamalla nimen (muuta Maijan maskit Maijan käsintekemäksi) tai päivittämällä logon voi muuttaa ajankohtaisen hankkeen pysyväksi.

3. Logosi tuntuu vanhentuneelta.

Logosi tulisi edustaa visuaalisesti yrityksesi toimintaa. Jos tuotteesi ja palvelusi ovat muuttuneet, sen tulisi näkyä uudessa yritysimagossasi.

Sen lisäksi, että varsinainen yritystarjontasi muuttuu, myös tyylit muuttuvat. Jos avasit ovesi vuosikymmen sitten, logosi oli todennäköisesti moderni ja kuvasti henkilökohtaista tyyliäsi (ja yritystäsi). Mutta nyt sen väripaletti, kirjasin tai muotoilu voi tuntua vanhanaikaiselta. Harkitse brändin imagosi modernisointia päivitetyllä logolla, joka kuvastaa nykypäivän muotoilutrendejä.

VISTAPRINTIN VINKKI

Tarvitsetko apua logosi päivittämisessä tai sen muuttamisessa kokonaan? Vistaprintin suunnittelupalvelutiimi voi auttaa sinua.

4. Brändäyksesi ei erotu joukosta.

Brändäyksesi on usein ensimmäinen asia, jonka mahdollinen asiakas näkee pienyrityksestäsi, joten sinun on erotuttava joukosta.

Ehkä sinua inspiroi joku suosikkibrändeistäsi, kun aikoinasi suunnittelit logoa ja mietit oman brändisi imagoa. Omiin muotoiluideoihin voi aina käyttää esikuvana omia suosikkiyrityksiä, mutta on varmistauduttava, että on tarpeeksi erilainen erottautuakseen joukosta. Jos logosi kirjasinlaji tai väri näyttää samanlaiselta kuin toisen brändin (etenkin saman alan kuin omasi), kannattaisi harkita sen suunnittelemista uudelleen.

5. Sinulla on vaikeuksia saada uusia asiakkaita.

Jos olet tarjonnut samoja palveluja ja tuotteita samoille ihmisille, brändisi saattaa näyttää kuluneelta tai vanhentuneelta. Ja vaikka olisitkin sopeutunut vastaamaan uusien asiakkaittesi tarpeisiin, brändäyksesi ei ehkä kuvasta sitä.

Voi olla houkuttelevaa pysyä vanhassa ja turvallisessa ja säilyttää nykyinen asiakaskunta, mutta ellet välitä päivityksistä, et tule houkuttelemaan uusia asiakkaita, varsinkaan jos tarjontasi on muuttunut ja sinulla olisi mahdollisuus uusiin asiakkaisiin. Kun päivität logoasi, pyri löytämään tasapaino nykyisen brändisi ja nykyaikaisempien muotoiluelementtien välillä. Haluat silti nykyisten asiakkaittesi tunnistavan brändisi ja tietävän, mistä sinut löytää.

6. Toimit eri alueilla kuin ennen.

Loiko levinnyt Instagram-postauksesi kysyntää tuotteellesi muilla alueilla kuin kaupunkisi maalaismarkkinoilla? Oletko laajentanut toimitusvyöhykettäsi sen jälkeen kun ravintolasi alkoi tarjota noutopalvelua? Tai ehkä äskettäin käynnistetty verkkokauppasi on auttanut asiakkaita eri puolilta maapalloa tekemään ostoksia?

Jos yleisösi on kasvanut (onnittelumme muuten), sinun tulisi ottaa askel taaksepäin ja tarkastella brändäystäsi laajemmasta näkökulmasta. Mieti, kuinka brändisi tulkitaan naapurialueella tai jossain toisessa maassa.

Ota selvää, pitääkö sinun PÄIVITTÄÄ tai UUDISTAA BRÄNDIÄ - seuraa tätä päätöksentekokaaviota löytääksesi seuraava, suositeltava askeleesi.

Onko aika päivittää?

Joissain tapauksissa ei ole välttämätöntä uudistaa koko brändiä. Brändin päivityksen avulla voit päivittää grafiikkaa ja tarkentaa viestejäsi uudistamatta brändiäsi kokonaan - katso alla olevia esimerkkejä. Harkitse logon kirjasimen ja värien päivittämistä tai hahmottele iskulausettasi nykyaikaisemmaksi. Modernisoimalla brändisi teet siitä houkuttelevamman laajemmalle ja ajankohtaisemmalle yleisölle. Koska sinun ei tarvitse muuttaa mitään varsinaisesta sanomasta, brändin päivitys voi olla yksinkertainen ja edullinen prosessi.

Onko aika uudistaa brändisi?

Jos päätät, että yrityksesi tarvitsee uuden brändin, tarvitset enemmän kuin uuden logon ja jopa uuden nimen. Harkitse uuden iskulauseen tai sloganin kirjoittamista ja uusien fonttien ja värien valitsemista käytettäväksi brändin tuotteissa (kuten verkkosivusto, sosiaalimedian viestit, myymälän kyltit ja paljon muuta).

Mitä tahansa päätätkin, varmista, että tieto siitä leviää.

Riippumatta siitä, päätätkö uudistaa tai päivittää brändisi identiteetin, on tärkeää saada tieto siitä leviämään. Lähetä asiakkaillesi postikortit uusine ulkoasuineen, luo räväkkä Instagram-postaus, jossa ilmoitat brändisi päivityksestä tai lähetä sähköpostitilaajillesi tiedottava uutiskirje, jossa kerrot brändisi uudistamisesta.