Asiakasarvon luominen looppauksen avulla

Kun ajat ovat epävarmoja, syntyy uusia ideoita. "Tarve on keksintöjen äiti". Mutta jos luot jotain ensimmäistä kertaa, kehitysprosessin alkuvaiheessa sinulla on enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

Varmaa on vain se, että arvauksiin perustuvien ideoiden kehittäminen ei takaa menestystä. Riskinä on, että kehität jotain sellaista, mitä kukaan ei halua. Tärkeintä onkin, että tekee oletuksista faktoja testaamalla ideoiden toimivuuden.

Määritä ensin kohderyhmäsi

Mieti, kenelle luot arvoa. Kohderyhmäsi määritteleminen on avain edistymiseen. Jos et tiedä kohdeyleisöäsi, et tiedä kenen kanssa sinun on puhuttava saadaksesi vastauksia kysymyksiisi. Vuorovaikutus kohderyhmän ja asiakkaiden kanssa tunnetaan looppauksena.

Suunnanmuutokset ja muutosten hyväksyminen

Siksi on tärkeää, että teet muutoksia aikaisessa vaiheessa, ennen kuin olet ponnistellut liikaa ideasi ensimmäisen version eteen. Mitä useampia suunnanmuutoksia teet, sitä enemmän ideasi kehittyy. Tekemäsi suunnanmuutokset edustavat ideasi eri versioiden välisiä eroja.

Alusta alkaen on tärkeää, että olet valmis tekemään muutoksia suunnitelmaan, erityisesti kuunnellessasi kohderyhmältä saamasi palautetta. Jos olet jo varautunut siihen, että alkuperäiset ideasi tulevat muuttumaan, joissakin tapauksissa radikaalistikin, prosessi on helpompi ja kehitys nopeampaa.

Looppaus

Looppaukseen kuuluu työskentely kohderyhmän kanssa, jotta voit antaa heidän määritellä, miten ideaasi tulisi kehittää edelleen. On tärkeää kehittää sellaisia ideoita, jotka täyttävät asiakkaiden vaatimukset, ja siksi onkin tunnistettava, mitä nämä vaatimukset ovat. Ratkaisun sovittaminen asiakkaan tarpeisiin on avain menestykseen. Drivhuset on kehittänyt Value Creator -työkalun varmistaakseen, että kohderyhmäsi vaatimukset ja tarjoamasi ratkaisusi sopivat yhteen.

Kun työskentelet kohderyhmäsi kanssa, huomaat todennäköisesti, että asiat eivät olekaan ihan niin kuin olit kuvitellut. Looppauksen tarkoitus on auttaa tekemään muutoksia suunnitelmiin. Suunnanmuutokset perustuvat kohderyhmältäsi saamaan uuteen palautteeseen tai tietoon. Suunnan vaihtaminen voi olla turhauttavaa ja henkisesti vaikeaa, kun on sijoittanut paljon aikaa ideaan, jonka on sittenkin mietittävä uudelleen. Mitä enemmän aikaa, rahaa ja tunteita on ideaan sijoittanut, sitä vaikeampi suunnanmuutos on tehdä.

Siirry ostoksille